jahapp... det va de...

Blev uppringd av försäkringskassan idag... fick klart för mig att jag minsann saknade... håll i er... 3,9 timmar arbetstid i veckan för att kunna få behålla min sjukpennings grundade inkomst... 3,9!!!!! Har man inget bättre för sig... Och vilket då innebar att om man då skulle bli sjukskriven så skulle jag inte kunna få ut min ersättning... SKITKUL!!! Men sen hade ju inte tjejen kollat upp att jag hade jobbat en massa extra timmar... Så när hon återkom till mig igen sen så insåg hon ju att jag hade visst kommit upp i mina timmar... men så trött man blir, och onödigt nervös... Det tar sååå mycket onödig energi från en... jag e helt utpumpad på energi av all oro nu... Räknade ut hur många extra timmar jag gjorde i februari bara för att vara säker... 36 extra timmar utöver ordinarie vecka... så det borde ju faktiskt räcka... å mer blir det. Helt sjukt att man skall sitta och oroa sig för allt när man tycker att man har koll på... ALLT... Men nu verkar det inte ens räcka med att man jobbar som en tok... vad mer vill detta SKITSYSTEM trycka ur en... Tycker jag försöker göra allt för att vara en GOD arbetande medborgare som sliter häcken av sig... Ja ja... Inte lätt å va vanlig "medelklass svensson".... SKIT tung dag i dag... nu lägger jag ner.... GNATT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0